coxjesusa2023.reismee.nl

2 Dagen: Kanab - St.George - Las Vegas

In Kanab hebben we geen ontbijt genomen in het hotel, enkel een kop koffie gehaald en daarna spullen ingeladen en richting Zion NP gereden. Vlak voor Zion ligt The Belly of the Dragon, een tunnel onder de weg die door de lichtinval een apart uiterlijk heeft.

Daarna nog een klein stukje tot de ingang van Zion NP. We kwamen binnen via de oostelijke kant en hier was het redelijk druk. Het was een zaterdag, dus ook de Amerikanen zelf gingen er een dagje uitā€¦en dat bleek! Hoe verder we kwamen, hoe drukker het werd.

Ondanks de drukte was het wel weer genieten hier: bergen, gekleurde rotsen, veel groen, mooie kronkelwegen en een strakblauwe lucht.

Eenmaal in het centrum aangekomen, wonderbaarlijk een parkeerplaats kunnen scoren. Dit park kun je alleen maar in met gratis shuttlebussen. We sloten aan in de rij en dat schoot niet echt op, dus ging ik maar eens verder naar voren kijken en kwam tot de conclusie: dit gaat hem niet worden. De rijen/wachttijden bij de Efteling zijn korterā€¦2 uur stonden mensen al te wachten om meen te kunnen in een bus!

Dus terug naar de auto en Zion NP verlaten. Bij het verlaten zagen we trouwens dat er vanuit de westelijke ingang niemand het park meer in mocht..te druk.

Voordeel was dat we vroeg in St.George bij het hotel waren en hier was een heerlijk zwembad met hottub. Hier hebben we dan ook lang vertoefd en genoten van het heerlijke weertje.

ā€˜s Avonds laat nog even naar McDonalds gelopen voor een verkoelende caramel frappe.

De volgende morgen zijn we meteen vertrokken richting Las Vegas. Maar eerst in St.George nog getankt ($25 gratis via MyVegas haha) en de auto in een wasstraat een reinigingsbeurt gegeven.

We zijn via Valley of Fire SP gereden, al een paar keer gezien, maar blijft schitterend. En bovendien is dit leuker dan alleen maar snelweg.

Eenmaal in Las Vegas meteen naar ons (gratis) hotel gereden, het Nobu hotel. Dit is een luxe hotel IN het Caesars Palace hotel. Hotel in hotel dus. Kei-duur hotel, maar eerlijk gezegd vind ik Bellagio veel fijner.

We zijn gaan zwemmen, ze hebben 7 luxe zwembaden hier, maar helaas niet eens een hottub.

Na het zwemmen gaan eten aan de overkant bij Inā€™Nā€™Out Burger en nog naar The Venetian gelopen.

Hierna terug naar hotelā€¦moe. John is nog even gaan ā€œrokenā€ in het casino, ik ben plat gaan liggen.