coxjesusa2023.reismee.nl

2 Dagen: Blanding - Valley of the Gods - Muley Point - Page - Taodstool Hoodoo's - Kanab

Vandaag schrijf ik het verhaal van 2 dagen, sorry…ik was gisteren te moe om nog aan mijn verslag te werken. Ik zal het goedmaken door dit verslag een beetje spannend te maken; er zijn namelijk een paar stress-momenten geweest gisteren.

Gisteren hebben we geen ontbijt genomen in het hotel, maar zijn we gaan tanken en hebben daar grote beker koffie genomen, met een broodje. Toen we wilden vertrekken, stress-moment nummer 1: John was zijn telefoon kwijt. Had ie hem laten liggen in het tankstation? Bij de pomp zelf? Na even zoeken, bleek ie onder zijn stoel te liggen! Pff, gelukkig opgelost! Hierna aangereden richting de Valley of the Gods, dit is een hele mooie rit van 17 mijl (27km) over een dirtroad.

Hier al snel een filmpje gemaakt met de drone, terwijl hij ons volgt, ging allemaal prima.

Toen ging ik tijdens een stop hoog over een flink hoge pilaar vliegen en ineens stress-moment 2 van de dag: geen verbinding meer tussen controller en drone!!! En nu? Te hoog om te kunnen zien en/of te horen…Ik had nog gezien dat er 10 minuten accu-capaciteit was, als die tijd te kort wordt, landt de drone vanzelf. Inmiddels had ik op de controller “find-my-drone” ingetoetst en daarna gaan lopen met gps van de controller…uiteindelijk lag de drone klein stukje van de weg. En belangrijk: onbeschadigd!

Weer verder gereden en paar keer gestopt voor foto’s filmpjes te maken, wat een omgeving!

Na de Valley of the Gods volgt direct de klim omhoog over de Moki Dugway: flinke klim met haarspeldbochten en diepe afgronden vlak langs de weg. Deze weg is overigens prima te rijden met elke auto.

Boven bij het eindpunt van de Moki Dugway, direct linksaf geslagen, dit is de weg naar Muley Point.

Voor mij is dit een van de mooiste plekken in West-Amerika; je staat op enorme hoge klif, weidse vergezichten en rivier in de diepte die zich meandert door de wildernis…en het belangrijkste je bent er helemaal alleen! Alsof de hele wereld aan je voeten ligt. Hier diverse foto’s gemaakt en drone beelden.
Bij laatste drone-vlucht kwam 3e stress-moment van de dag. Het waaide constant op de klif, drone kan dat prima hebben ondanks zijn gewicht van slechts 249 gram, maar als je de drone laat landen en de propellers gaan uit…dan waait ie zo weg bij een windvlaag; dus ik kon hem nog net pakken, anders was ie heeeeel erg ver naar beneden gevallen. Weer een leermomentje.

Via de Moki Dugway weer naar beneden gereden en op weg naar onze overnachtingplaats Page. Deze weg gaat langs Monument Valley, deze al zo vaak bezocht en paste niet in schema om hier te overnachten, maar wel nog enkele plaatjes kunnen schieten.

In Kayenta hebben we iets gegeten en toen door naar Page. Rond 17:00 waren we in het hotel en meteen de hottub in gegaan…heerlijk relaxen!

Inmiddels was het donker en hadden we honger, via Domino-app pizza besteld die ik al paar keer besteld had, de app onthoudt deze bestelling (incl. korting). Alleen bij aankomst stond mijn naam niet op het bord..ojee ik had onze pizza’s besteld in filiaal in Las Vegas haha. Jongen van Domino’s belde naar Las Vegas om het uit te leggen en ging direct voor ons onze pizza’s bakken.

’s Morgens zijn we meteen naar het ontbijt gegaan en dat was redelijk goed. Ik ben nog 1.5 uur in de hottub gekropen om te relaxen. Had het rijk voor me alleen, totdat er een soort redneck binnenkwam met een soundblaster, wat een herrie en gegalm! Ik vroeg of ie hem zachter wilde zetten, maar in plaats van zachter zette hij hem harder…dus ik uit hottub en pakte zijn luidspreker en hield die boven het water, toen zette hij hem wel zachter haha.

Inmiddels was het 11:00 en moesten we uitchecken. Nog eerst even naar de Walmart om onze drankvoorraad aan te vullen. Daarna op weg naar Toadstool Hoodoo’s. Mooi klein gebied, wat te bereiken is via een korte wandeling.

Na hier een 2 uurtjes te hebben rondgelopen op weg naar hotel in Kanab. Daar hadden we een buitenzwembad en hottub. Meteen van gaan genieten. Hottub was meer een lauw-tub, maar toch ruim een uur ingelegen en liggen te genieten!

Het is nu 20:20…of we nog iets gaan eten weten we nog niet…tot morgen!

Reacties

Reacties

Audrey

Heerlijk....
Kijk je wel uit met je drone?
Ligt er ergens nog een van je he!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!