coxjesusa2023.reismee.nl

Gallup - Valley of Dreams - Farmington

Vanmorgen als ontbijt een goede kop koffie gehad en een zelfgebakken wafel, voor de rest was het niet veel. De jus d’orange was zelfs vreselijk vies. Na het uitchecken meteen naar de naastgelegen Walmart gegaan om drinken te kopen. John heeft hier ook nog 2 mooie polo’s gekocht.

Daarna de auto voltanken. In Gallup nog de goedkoopste benzine kunnen tanken voor $3.27 p/gallon. Daar waar in Nogales de prijs per gallon nog rond $4.29 was.

Met een volle tank en schone ruiten (er zitten dagelijks heel wat vliegen-lijkjes op de ramen geplakt) gingen we vol goede moed op weg naar de Valley of Dreams. Dit is een plek in een droog, ruig landschap waar je veel ondiepe canyons, badlands en markante rotsformaties vindt. Om er te geraken moet je ruim 15 mijl offroad rijden door landschappen waar je werkelijk geen mens tegenkomt.

Geen mens, maar wel paarden, wilde paarden. Heel mooi om te zien.

Na een paar keer hebben moeten keren, omdat de weg doodliep, hebben we toch de parkeerplaats gevonden. Na een wandeling van zo’n 30 minuten bereikten we de Valley of Dreams. Woorden schieten te kort, dus ik laat de foto’s maar spreken:

De hieronder afgebeelde rotsformatie is "Alien Throne" , deze wordt door de meeste bezoekers gezocht hier, sommige kunnen hem niet vinden , maar met gps lukt het makkelijk.

De route door dit kleine gebied ging prima, mede dankzij mijn wandel-gps, maar op de terugweg naar de auto zijn we naar de verkeerde parkeerplaats gelopen, omdat ik mezelf richtte op een route die ik had gedownload op de gps en deze startte vanaf een ander parkeerplaats. Dus we kwamen bij de plek aan en er stond geen auto meer…oeps! Maar een blik naar links en we zagen onze auto al op een 5 minuten lopen staan.

We zouden eigenlijk nog een stukje van de Bisti Badlands meenemen, maar er hingen donkere wolken, dus dit risico maar niet gelopen en direct doorgereden naar Farmington, onze overnachtingsplaats. Hier aangekomen om 16:00 en meteen iets gaan eten. Zo hadden we een relaxte avond: om 18:00 ijshockey gekeken van “ons” team de Vegas Golden Knights…4-0 overwinning! Daarna nog weblog geschreven en filmpjes gemonteerd…nu slapen!

Lolita

En weer prachtige foto’s

Sylvia

Een toen was er even paniek, tien jullie de auto niet zagen?
Maar weer schitterende foto's.

Hannie

Wat een prachtige omgeving en die wolkenluchten, ik hou er van!

ilona

super mooi !