coxjesusa2023.reismee.nl

Silver City - Gallup

08.30 op gestaan vanmorgen om naar het ontbijt te gaan, want dit was weer maar tot 09.00. En een kop koffie doet goed in de ochtend. Koffie was goed, maar de rest stelde niet veel voor, wel een broodrooster, maar: “today no bread, just bagels”. Dan maar wafels gebakken en daarna op weg richting de Gila Cliff Dwellings. Dit zijn rotswoningen gebouwd rond 1280 door Pueblo indianen. De weg hiernaartoe is 44 mijl lang en bochtig en door bosgebieden en bergen…wauw, wauw en nog eens wauw!

Dit is echt een feest om hier te rijden (en niet alleen door onze Jeep). Na een schitterende rit kwamen we aan bij het startpunt van de wandeling naar de Cliff Dwellings. Eerst een korte uitleg gekregen van een ranger en toen naar boven. Mooie wandeling en weer wauw, wauw en nog eens wauw: wat is dit indrukwekkend, de foto’s spreken voor zich!

Je moet dezelfde 44 mijl ook weer terugrijden, maar dat is totaal geen straf. Onderweg hadden we al een mooi plekje gezien om even aan het water te vertoeven en hier dus gestopt. Even stukje met drone gevlogen, maar er kwamen erg veel vogels op de drone af haha.

Hierna op weg richting onze overnachtingplaats Gallup: nog 279mijl, ofwel 450km. In Europa rij je dit niet eventjes, maar hier is het totaal geen probleem, na elke bocht is er weer iets nieuws en moois te zien. Onderweg naar Gallup kwamen we langs de Catwalk Recreation Area, hier stroomt een beekje tussen 2 enorme wanden en is er hele mooie ijzeren catwalk aangelegd tegen de wanden. Dit was ook weer een wauw-moment! Dit was nog mooier dan ik verwacht had.

Vanaf hier was het nog steeds een rit van 200 mijl (322km). Onderweg hebben we ook nog wat wildlife gezien: een paar stieren, 3 elken, verschillende roadrunners, hazen, eekhoorntjes en als klap op de vuurpijl…bijna een beer.

Na een lange tocht uiteindelijk net voor zonsondergang aangekomen in Gallup. Direct gaan eten en ingecheckt. Om 21.30 nog snel even in de hottub gedoken en nu gaan we slapen….morgen weer een mooie dag voor de boeg.