coxjesusa2023.reismee.nl

Nogales - Las Cruses - Silver City

Vandaag een verslag van de afgelopen 2 dagen, want ik was gisteren te moe om nog iets te schrijven.

Gisteren werden we wakker om 08:45 en dus meteen naar het ontbijt gegaan, want dat was maar tot09:00. Wederom een heerlijk ontbijtje. Na het inpakken en inladen van onze spullen eerst naar de grensovergang met Mexico gegaan. Hier staat dus een stuk muur welke door Trump geplaatst is. Veel controle hier en je ziet dat er toch mensen hebben geprobeerd om over de muur te geraken.

Vervolgens op weg naar Tombstone, het bekende Western-stadje waar Wyatt Earp de sheriff was.

Vele films zijn hier opgenomen. Is nu allemaal toeristisch uitgebaat, met gunfights (tegen betaling) en souvenirwinkels. Wel erg leuk om te zien en te fotograferen.

Daarna het langste stuk rijden van onze trip…248 mijl, ofwel 400km. In het schitterende plaatsje WillCOX hebben we bij de gele M onze buikjes even getrakteerd op Hot’N’Spicy McChicken en een heerlijke Caramel Frappe.

Hoe dichter we bij Las Cruses aankwamen, hoe donkerder dat het werd. Dat beloofde niet veel goeds en inderdaad ging het op een gegeven moment vlak voor Las Cruses flink los: stortregen en onweer.

We hadden beide geen honger meer en zijn niet meer gaan eten.

Toen we de gordijnen smorgens openden, stond er alweer een heerlijk zonnetje…geen wolkje te zien.

Eerst ontbijten, was weer niks mis mee, zeker naar Amerikaanse maatstaven. De koffie was zelfs superlekker.

Onze spullen ingeladen en richting White Sands National Monument. Dit is een park met unieke duinen van gipszand. Dit is ontstaan door de verdamping van het water van het meer 12.000 jaar geleden, dus dit park is de bodem van een voormalig meer.

Na dit bezoek zijn we naar onze volgende overnachtingsplaats Silver City gereden.

Op tijd aangekomen en een uurtje in de hottub gaan liggen.
Daarna eten gehaald bij Blake’s LotaBurger; John had kipstripes en ik een LotaBurger, een heerlijke burgen van Angus Beef hmmmmm.
Deze opgegeten op onze kamer vanuit de lade van het nachtkastje haha.

Patrick Craenen

Mooi ? flinke stukken rijden maar scheelt natuurlijk dat John ook veel kilometers maakt ??

Peter

Dat gaat bijbetalen worden op de terugweg, onder de noemer overgewicht.
Ziet er wel allemaal mooi uit heren.