coxjesusa2023.reismee.nl

Mesa - Nogales

Vannacht eindelijk goed geslapen, we werden om 09:30 wakker. Meteen aangekleed en naar het ontbijt gegaan, want dat was maar tot 10:00.

Weer een heerlijk ontbijt gehad en met goed gevulde buikjes de auto in en op weg naar een gedeelte rijden van de Apache Trail. Deze route is helaas sinds juni 2019 afgesloten en dus niet geheel meer te rijden. Maar vanuit Phoenix nog wel een mooi stuk rijden tot de afsluiting. Eerste stop was bij Canyon Lake.
Een mooi meer in de bergen, waar veel boten en jetski’s op varen. Daarna via een mooie, bochtige weg doorgereden tot aan de afsluiting.

Dezelfde weg vervolgens terug en toen even gestopt bij Tortilla Flat.

Volgende stop was Saguaro National Park. Dit park heeft 2 gedeeltes, eentje ten oosten van Tucson en de ander ten westen van Tucson, wij gingen naar die ten westen van Tucson. Dit park kenmerkt zich door de aanwezigheid van enkele tientallen, nee honderden, nee duizenden saguaro cactus(bomen). Saguaro's kunnen meer dan twintig meter hoog worden, maar groeien erg langzaam; pas na zo'n zeventig tot tachtig jaar krijgen ze hun eerste vertakkingen.

Na hier een mooie wandeling gemaakt te hebben tussen de saguaro’s en een rit door het park, zijn we verder gereden naar onze overnachtingsplaats: Nogales. Deze stad ligt zowel in Amerika, als in Mexico, dus de grens loopt midden door de stad.

Terwijl John op tv naar een ijshockeywedstrijd ging kijken, ben ik nog een uurtje in de hottub gekropen.

Als avondeten hebben we bij Domino’s een heerlijke pizza gehaald en op de kamer opgegeten.

Nicole

Wederom prachtig! Geniet ervan samen.