coxjesusa2023.reismee.nl

Vertrek en 1e dag las Vegas

Eindelijk is het zover…we gaan weer naar Amerika!

Omdat onze vlucht om 11:20 vertrok vanuit Frankfurt en we dus door de gehele ochtendspits zouden moeten rijden in Duitsland, hadden we besloten om maar een hotelovernachting te nemen in vlakbij het vliegveld. Zondag om 15:00 al vertrokken en om 18:00 zaten we aan een lekkere schnitzel in een echt Duits restaurantje. De ochtend van vertrek hadden we nog een goed ontbijt en daarna meteen een Uber-taxi besteld, deze was in 8 minuten er en een kwartier later stonden we al in de vertrekhal.

Het ging allemaal erg snel en soepeltjes, zowel in Frankfurt als in Denver, waar we een korte tussenstop hadden. Beide vluchten gingen prima volgens schema en we kwamen een half uur eerder aan dan gepland.

In Las Vegas direct naar de halte voor de shuttlebus die ons naar het Car Rental Center bracht. In dit gebouw zitten alle grote verhuurmaatschappijen bij elkaar, erg handig.

We hadden een fullsize SUV gehuurd bij Alamo en ik had “skip-the-counter” toegevoegd, zodat we meteen uit de rij met fullsize-SUV’s konden uitzoeken en wegrijden. Ik was al bang dat er niet veel zou staan, maar het stond helemaal vol! De keuze was snel gemaakt, want we liepen recht op de auto af die ik graag wou hebben: Jeep Wagoneer, ook nog een mooie witte.

Binnen een paar minuten waren we al op de Strip om naar Paris, ons 1e hotel, te rijden, heerlijk om weer terug te zijn.

Fijne kamer op de 23e etage gekregen.

Tassen neergezet en beetje opgefrist, om vervolgens mijn lidmaatschapskaarten van Caesars en MGM te vernieuwen. Bij beide nog de hoge status kunnen behouden dit jaar en dus weer gebruik gaan maken van de vele voordelen: geen resort fee bij de hotels, gratis parkeren, bij Caesars ook nog $100 eettegoed en 2 tickets voor de Linq (hoogste reuzenrad van Noord-Amerika). Bij MGM hebben we John ook naar Gold kunnen zetten door te zeggen dat we “partners” zijn, we hebben tenslotte dezelfde achternaam. Bij Aria zouden we een gratis burgermenu kunnen halen via MyVegas, maar daar waren ze sinds vorige week mee gestopt.

We zijn toen maar snel wat gaan eten bij McDonalds, nouja snel…was geen fastfood, maar slowfood. Er werkten in een filiaal van McDonalds op de Strip welgeteld 3 personen: eentje in de keuken, eentje die de bestellingen uitgaf en eentje die…tsja…rondliep zonder verder iets uit te richten ??.

Na het eten naar bedje gegaan, we waren al ruim 24 wakker inmiddels.

De eerste nacht in Las Vegas heeft John goed kunnen slapen, ik wat minder…in totaal maar een 3 uurtjes en dat na een lange, vermoeiende reisdag is niet echt fijn. Maar is niet de eerste keer en hoort erbij zullen we maar zeggen.

We zijn direct gaan ontbijten bij Casa el Desayuno, een Mexicaans ontbijt/lunch restaurant in een buitenwijk van Las Vegas. Ik had via groupon hier vouchers gekocht met 50% korting. Op Google Maps al gekeken hoe het eruit zag, was niet echt aantrekkelijk…maar bij aankomst zagen we al een volle parkeerplaats en dat is natuurlijk een goed teken. En dat bleek ook: zat bomvol, met louter mensen van Mexicaanse komaf. We moesten even wachten op een tafel. Het was er erg gezellig en supervriendelijke bediening, die het volgens ons wel leuk vonden dat er toeristen binnen waren. Ontbijt was heerlijk en we gaan hier ook op het einde van de vakantie nog eens terug voor een lunch.

Daarna naar Walmart gegaan om kleine boodschappen te doen en een koeltas gekocht, zodat we onderweg altijd gekoeld drinken hebben. Normaal kocht ik altijd een koelbox, maar zo’n koeltas is handiger te dragen en ziet er ook nog eens hipper uit.

Na even op de hotelkamer te hebben gerelaxt, zijn we gaan lopen naar The Mirage/Hardrock Hotel, daar konden we onze MGM-status matchen met het Hardrock-programma Unity level Icon. Voordeel hiervan was dat er direct dan 10.000 punten op de kaart staan welke weer goed zijn voor $100 eten of $57 gok tegoed. Deze hebben we beide gebruikt door even in het casino te spelen. Jackpot (nog) niet binnen helaas…

Vervolgens naar de Linq gegaan waar we 2 gratis toegangskaarten voor hadden gekregen gisteren, vanwege Diamond level bij Caesars. Hele leuke ervaring, ook John vond het uiteindelijk erg tof, ondanks zijn hoogtevrees.

In het casino van ons hotel Paris hebben we een tijdje gegokt en vervolgens zijn we gaan eten bij Gordon Ramsay Burger van ons $100 eet tegoed van Caesars.

Hier waren we vorig jaar ook al geweest. Toen stond er net zoals nu weer een flinke rij om binnen te mogen. Wij met ons Diamond kaartje de hele rij voorbij en direct naar een tafel gebracht, eigenlijk beetje decadent, maar John vond het geweldig.

Heerlijke burger gegeten en ik ben daarna direct naar bed gegaan en John is nog gaan “roken” in het casino…wat de schade of winst is weet ik op dit moment nog niet, hij ligt nog in dromenland in het bed naast me nu.

Carina

Geniet ervan!!!

Hannie

Heerlijk hè al dat status matchen. Ook jullie hebben de $100 bij Gordon Ramsey besteed zie ik. Oh di gratis Linq tickets hebben wij ff gemist helaas. veel plezier!

Dirk

Leuk om mee te lezen over jullie tour.

Remko

Lekker Geneet er van sjoon om John zien belaevingen te laeze

Rob en Eveline

Mooi begin van de vakantie. Leuk om weer mee te reizen. Geniet ervan en kijken uit naar jullie ervaringen.

Marita

Wat een geweldige start van de vakantie. Leuk dat we weer mogen "meereizen" geniet ervan dat doen wij ook.

Danny

Haha ich zeen John al helemaol zitte in ut casino, in ziene eige bubbel.